İlk defa kitap okuyacaklar için 10 kitap

Bence çok seveceksiniz!

Zaman zaman, bir şekilde kitap okumak ile ilgili bir şeylere denk gelmişizdir. Çevremizde bize sürekli “kitap oku” diyenler oluyordur. Ben kendim sık sık dile getiriyorum arkadaşlarıma, aileme, sevdiklerime. Lakin bu işin bu kadar da kolay olmadığını biliyorum ama hiçbir zaman, hiçbir şey için geç değil. Nasıl yaparım, nasıl alışkanlık kazanırım diyorsanız bilin ki insanlar 70 yaşında dahi yeni alışkanlıklar edinebiliyor, mesela koşu yarışlarına katılan yaşlılar görmüştüm ben.

Yani, her şey için tam şu an sırası, önemli olan sizin ne istediğiniz. 40 yaşında da olsan, 50 yaşında da olsan önemli değil bugün başlayabilirsin. Bu listeyi hazırlama sebebim “kitap önerir misin, okumak istiyorum.” diyenlerin son zamanda çok olmasından ötürü . Ilk defa okuma alışkanlığı edinecek ve onlara kitap okumayı sevdirecek eserleri özenle seçmeye çalıştım. Öncelikle şunu bilmekte fayda var, günümüzde her şeye o kadar kolay ulaşıyoruz ki kitap okumak ilk başta çok ama çok zor gelecek. Bu yüzden size küçük, az sayfalı eserler seçtim. Sabrederek okuma alışkanlığı kazanmaya çalışın, ilk başlarda sıkılmanız normal. Ben sizi düşünerek biraz çocukluk çağlarınıza götürecek eserler de seçtim ayrıca. Tabi bu demek değil önemsiz kitaplar, kesinlikle en iyileri. Çünkü ilk adım her zaman önemlidir. O halde başlıyorum listeye;

1.Mihael Ende – Momo. Garanti veriyorum sıkılmadan okuyacaksınız.

“Sana bir akıl vereyim: Kendini fazla ciddiye alma…”

2.Harper Lee – Bülbülü öldürmek. İnanın bittiğinde üzüleceksiniz.

“Onun içindir ki, yıpratmayın kendinizi..

İnsanlar genelde neyi görmek istiyorlarsa onu görür,
neyi duymak istiyorlarsa onu duyar..”

3. Benim en sevdiğim kitap ve en sevdiğim yazar aslında ben Gazap Üzümlerini önermek isterdim ama ilk aşama için ağır olabilir diye “Fareler ve insanlar” diyorum. Son kısım çok hüzünlü ama seveceksiniz.

“İnsan olmak kolay değildir, hele ki ‘insanca’ yaşanabilecek bir toplum düzeni yoksa!”

4. Bir Sabahattin Ali olmasa, olmaz. Ama merak etmeyin Kürk Mantolu Madonna demeyeceğim bence Kuyucaklı Yusuf daha güzel.

‘O gelmez artık!” dedi.
”Nereden biliyorsun?” dedim.
”Gidişinden belliydi!” dedi.

5. Martılar kitabı. Kesinlikle çok tatlı bir kitap, masal tadında hani küçükken hepimizin bildiği o çirkin ördek yavrusu var, öyle bir şey. Umarım okursunuz.

“Özgürlük, var oluşun bir parçasıdır. Boş inançlar olsun, gelenekler olsun, özgürlüğü kısıtlayan ne varsa, kaldırıp atmak gerek.”

6. Amok Koşucusu – Stefan Zweig. Kesinlikle okunmalı diye düşünüyorum özellikle don dönem cinayetlerini, intiharları ve insanı anlayabilmek için.

“Hiç amok koşucusu duymuş muydunuz?”
“Evet, sanırım. Sarhoş, çılgın malaylı demek, değil mi?” dedim.
“Sarhoştan daha fazlası. Çılgından daha fazlası. Bir insanı deli bir köpeğe çeviren, onu cani bir manyağa dönüştüren bir durumdur. Tuhaf ve korkunç bir akıl bozukluğudur…”

7. Ve bu listeye Ilber hocamızı almadan devam edemezdim. Bir ömür nasil yaşanır?

“Ne yaşadıysanız yüzünüze yansır.İnsanın yüzü bir kitap gibi okunabilir.İfadeniz bomboşsa da hiç bir şey yaşamadığınız fark edilir.Bundan kurtulmak mümkündür;yaşayın monotonluktan uzaklaşın,gezin,görün, keşfedin başkalarıyla ilgilenin, okuyun ,sevin.Bunları dolu dolu yapın ki izleri yüzünüze yansısın.Yüzünüz ifadesiz kalmasın.”

8. Dönüşüm-Franz Kafka sanırım en sevdiğim yazar olması dolayısıyla kendimi tutuyorum zira bütün listeyi Kafka yapmaktan korktum, Kafka okumalısınız çünkü onun ruhundan kendinize pay çıkaracaksınız.

“Odamda günlerdir yalnızım, ziyanı yok dünyada da yıllarca yalnız değil miydim?”

9. Simyacı – Paulo Coelho

” Bir şeyi gerçekten istersen ,”demişti yaşlı adam ona, ”onu gerçekleştirmeni sağlamak için bütün evren işbirliği yapar. ”

10. Nikolay Gogol-Bir delinin hatıra defteri. Bence bu kitabı okumadan ölmeyin.

“Özgürlük Hiçbir Şeydir, Özgürleşmek Her Şey….”

Şimdilik bu kadar. Umarım beğenirsiniz ve severek okursunuz. Bunlar sadece benim size önerim elbette kitap zevkinizi kendiniz keşfetmeniz daha doğru olur lakin ilk aşama için sizleri içine alacak eserler olduğuna canı gönülden inanıyorum. Her ne okursanız okuyun, bence hep okumaya çalışın çünkü bu lanet dünya ancak o zaman yaşanılır oluyor. Bu arada bu kitapların özetlerini merak ederseniz sizlere instgram hesabımın linkini bırakıyorum @arkaraftakitap ⬅️ buradan hepsine ulaşabilirsiniz.